Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(8)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Żyto Kamila
(2)
Bielska Krystyna
(1)
Bogusławska Jadwiga
(1)
Ciszewska Ewa (filolog)
(1)
Dutkowski Adrian
(1)
Jakubowska Małgorzata (1970- )
(1)
Korczarowska-Różycka Natasza
(1)
Kozubek Małgorzata
(1)
Miller-Klejsa Anna
(1)
Nurczyńska-Fidelska Ewelina (1938-2016)
(1)
Pabiś-Orzeszyna Michał
(1)
Skibińska Władysława (1908-1993)
(1)
Szczepański Tadeusz (1947- )
(1)
Włodek Patrycja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Has, Wojciech Jerzy (1925-2000)
(2)
Teoria filmu
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Bajon, Filip (1947- )
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Cenzura
(1)
Coen, Ethan (1957- )
(1)
Coen, Joel (1954- )
(1)
Czas
(1)
Czasopisma
(1)
Femme fatale
(1)
Film amerykański
(1)
Film czeski
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film europejski
(1)
Film noir (nurt filmowy)
(1)
Film polski
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Historia
(1)
Historiografia
(1)
Jadowska, Anna (1973- )
(1)
Kina
(1)
Kolski, Jan Jakub (1956- )
(1)
Lęk
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Producenci filmowi
(1)
Reżyseria
(1)
Reżyserzy amerykańscy
(1)
Reżyserzy polscy
(1)
Tematy i motywy
(1)
Terroryzm
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Temat: dzieło
Generał (film ; 2009)
(1)
Pornografia (film)
(1)
Poznań 56 (film)
(1)
Szyfry (film)
(1)
Temat: czas
1945-1989
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
2001-
(3)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Europa
(1)
Literatura czeska
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Film polski
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Biografia
(1)
Film włoski
(1)
Katalogi centralne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(5)
Nauka i badania
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CM 13891 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia, filmografia na stronach 195-205. Indeksy.
Współfinansowanie: Narodowe Centrum Kultury.
Włochy latach 70. były areną wielu aktów terroru, najczęściej motywowanych lewacką ideologią. Już wtedy kino stało się portrecistą i komentatorem tych wydarzeń, niekiedy krytycznie oceniającym reakcje władz. W prezentowanej książce autorka opisuje i analizuje ten wycinek niedawnej historii włoskiego filmu. Oprócz teoretycznych rozważań na temat kina politycznego oraz obszernych omówień fabuł o „dekadzie ołowiu”, książka zawiera dwa rozdziały analityczne, dotyczące śmierci anarchisty Giuseppe Pinellego oraz zabójstwa Alda Moro – lidera chadecji i byłego premiera Włoch. Autorka widzi kino przede wszystkim w perspektywie historycznej i kulturowej, pamiętając, że opisywane wydarzenia miały duże znaczenie dla włoskiej tożsamości i pamięci zbiorowej. "Dekada ołowiu" jest w związku z tym książką nie tylko o kinie Włoch, ale i o ich kulturze i historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341553 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Drugi wydawca według strony redakcyjnej. Na stronie tytułowej: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Filmografia przy artykułach.
Tom, który oddajemy w ręce czytelniczek i czytelników jest już siódmym z międzywydawniczej serii, zainicjowanej przez filmoznawców łódzkich w latach 90. i podjętej przez Instytut Sztuk Audiowizualnych UJ w kolejnych dekadach. Proponujemy autorskie interpretacje twórczości zarówno reżyserów zasłużonych, niekiedy nieco niesłusznie zapomnianych, jak też przedstawicieli młodszego pokolenia, dotychczas nieobecnych w polskim piśmiennictwie naukowym. Wybrane kinematografie europejskie reprezentują pary twórców, bohaterów tomu: Włochy - Amelio Gianni i Valerio Zurlini, Hiszpanię Luis Garcia Berlanga i Juan Antonio Bardem, Szwecję Vilgot Sjöman i Bo Widerberg, Anglię Jack Clayton i Joe Wright, Turcję Nuri Bilge Ceylan i Zeki Demirkubuz, Niemcy Werner Herzog i Margarethe von Trotta, a Francję Leos Carax i Walerian Borowczyk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 325359 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Okł. wliczona w paginację.
Bibliogr. s. 361-371, filmogr. s. 372-380. Indeks.
Finansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 335526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia na stronach 329-338.
Streszczenie w języku angielskim.
W "Innym spojrzeniu" Natasza Korczarowska-Różycka bierze pod uwagę filmy, w których przedstawianie historii nie przystaje do tradycyjnych wyobrażeń społeczeństwa na temat własnej przeszłości. Nie chodzi o demitologizowanie historii jako takiej, lecz jej wyobrażeń utrwalonych w pamięci społecznej. Twórcy czterech analizowanych filmów odwołują się do tych wyobrażeń, co nadaje ich dziełom charakter "wielośladowych intertekstów". Autorka zdywersyfikuje owo "inne spojrzenie", wyróżniając: spojrzenie Gombrowiczowskie (Szyfry i Pornografia), spojrzenie dziecka (Poznań 56), spojrzenie (post)historyka (Generał. Zamach na Gibraltarze). Każdy wątek zostaje udokumentowany i poświadczony szczegółowymi analizami wybranych scen.
Na podstawie czterech wybranych do analizy filmów autorka zbudowała dyskurs wielostronny, bogaty, złożony, uderzający zarówno erudycją, jak i oryginalnością. Tekst jest znakomicie napisany, żywo i zajmująco, a tok wywodu przykuwa uwagę czytelnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388835 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia na stronach 185-194.
Celem mojej książki jest krytyczna refleksja nad tak zwanym "zwrotem historycznym" w badaniach filmoznawczych. W dyskursie akademickim [...] zwrot ten jest związany ze zmianą myślenia o przeszłości kina w ciągu ostatnich czterech dekad. Interesuje mnie materialna oraz intelektualna historia owych przemian na tle szeroko rozumianej historiografii filmoznawczej, jak również w świetle pewnych aspektów metodologii filmoznawstwa w ogóle. Zajmę się zatem nie tyle historią filmu, ile instytucjonalną oraz dyskursywną historią pewnego epizodu historiografii filmowej. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Filmografia przy rozdziałach. Indeksy.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Wydział Organizacji Sztuki Filmowej ; Wydział Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT.
Streszczenie angielskie.
"Polski film dokumentalny w XXI" wieku to 16 artykułów omawiających polskie kino dokumentalne ostatnich lat. Tom składa się na panoramiczną próbę spojrzenia na przeobrażony w początkach obecnego stulecia krajobraz rodzimego kina niefikcjonalnego, które bujnie rozwija się w nowych realiach społecznych, politycznych, instytucjonalnych, obyczajowych, mentalnych i medialnych. Ta wielogłosowa i różnorodna tematycznie prezentacja polskiego filmu dokumentalnego na progu XXI wieku przynosi interesujące i wielostronne świadectwo jego bujnego rozwoju, godnego bogatych tradycji minionej epoki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343072 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filmo!znawcy)
Bibliografia, netografia na stronach 321-331. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Czym jest kino noir? Jakie relacje zachodzą między kinem noir a neo-noir? W jaki sposób bracia Coen czerpią z tradycji klasycznego filmu noir? Czy ich filmy jedynie „pasożytują” na historii kina, czy jednak stanowią coś więcej niż tylko próbę reanimacji nobliwego przodka?
Czytelnik otrzymuje do rąk pierwszą polską monografię, w której tak gruntownie podejmuje się tematykę filmu noir i próbę doprecyzowania tego pojęcia. Zarówno w części pierwszej, dotyczącej rozważań teoretycznych na temat kina noir i neo-noir, jak i w drugiej, na którą składają się interpretacje wybranych filmów braci Coen (Śmiertelnie proste; Ścieżka strachu; Fargo; Człowiek, którego nie było), autorka stara się wypracować własne stanowisko.
na szczególne podkreślenie i docenienie zasługuje teza autorki, w myśl której noir (w jej rozumieniu) nie mógł w okresie klasycznym, jako nurt historyczny w kinie amerykańskim lat czterdziestych, zrealizować w pełni swojego potencjału z racji ograniczeń narzuconych przez producentów, cenzurę i autocenzurę, limitujące to, co w kinie uznawano za dozwolone i eliminujące to, co zakazane. Tym samym późniejsze nawiązania do noir były nie tylko sui generis kontynuacjami tego, co zostało już zrealizowane i utrwaliło się w powszechnej świadomości jako noir właśnie, lecz także twórczym rozwijaniem niewykorzystanego potencjału.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357035 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej